04.03.2015
Egmont Publishing selger årlig over 2,1 millioner boligblader og leserne vil ha mer. Ved årets lesertallsmåling øker Egmonts boligtitler med 10 prosent.
Maison Interiør(+47%) og Lev Landlig(+32%) vinner lesere og Bonytt er fortsatt Norges største betalte interiørmagasin, (+4,5%) tett fulgt av magasinet Hytteliv (+2,8%).
Interiørproduktene våre er en blanding av godt etablerte merkevarer og spennende nyskapninger.
- Vi møter dem på flere plattformer enn før, og treffer bredt, sier seksjonsredaktør Anne Kolberg.
- Merkevarene skaper et eget univers på tvers av alle plattformer. Nytt i vår er et interiørkurs i regi av Bonytt som ble fullbooket i løpet av få timer.
Matmagasiner vokser også, og Maison Mat & Vin øker både opplagstall og lesertall (+27 % lesertall). Interessen for god mat og drikke har aldri vært større enn nå. I motsetning til tidligere, er nordmenn mer opptatt av kvalitet enn pris. Maison Mat & Vin møter 2015 med nytt design og et mer tidsriktig uttrykk. Magasinet har nye, faste spalter og bidragsytere, samtidig som de har beholdt den høye kvaliteten på innholdet.
- Med vår brede boligportefølje klarer vi å møte trendene. Vi supplerer, videreutvikler og er i forkant av utviklingen i dette markedet. I mars kommer Lev Landlig ut i Tyskland under tittelen LandIdyll. Førsteopplaget er på hele 100.000, sier Kolberg.