03.04.2020
Jill Iren Molland, leder for markedsutvikling i Schibsted, er ansatt som salg- og markedsdirektør i Egmont Publishing.
- Vi er meget godt fornøyde med å få Jill Molland inn som vår nye salg- og markedsdirektør. Hun har med seg unik kompetanse innen innsikt og salg, og solid bransjeerfaring gjennom mange år i mediebransjen. Jill var salgsleder i Egmont Publishing fra 2007-2014, og vi er selvfølgelig svært glade for at hun velger å komme tilbake til oss, sier adm. direktør Nina Vesterby.
Jill Molland har de siste 6 årene hatt ulike roller i Schibsted blant annet som salgsdirektør for E24 og daglig leder for Schibsted Brand Studio, og jobber nå som leder for markedsutvikling.
- Vi har ambisiøse mål for hva vi skal få til fremover, og for å lykkes må vi må vi fortsette det gode arbeidet for at vi skal vokse både på brukerdrevne og annonsedrevne inntekter. Jill vil få ansvaret for abonnementssalget, annonsesalgsmodellen, Event, CRM og kundesenteret vårt og vil lede ca. 40 ansatte. Det er en svært bred og spennende stilling som vil ivareta hele kundereisen.
- Jeg gleder meg til å gå inn i rollen som salg- og markedsdirektør, og til å bli kjent med selskapet og menneskene igjen. Egmont har et strålende utgangspunkt med flinke folk, spennende målgrupper, gode produkter, og en offensiv strategi der det er tatt grep for å fortsette å være en relevant aktør i bransjen. Sammen skal vi ta ut kraften og ytterligere vekst på merkevarene i Egmont Publishing i tiden fremover, sier Jill Molland.
Jill starter i den nye jobben allerede 18 mai.
Kontakt
Nina Vesterby, Administrerende direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Jill Molland, tlf 926 13 142