13.05.2016
Det Nye ble kåret til Årest Magasin under utdeling av Årets Mediepriser i Bergen.
I konkurranse med tre andre sterke kandidater gikk Det Nye til topps og ble kåret til Årets Magasin under utdelingen av Årets Mediepriser i Bergen onsdag 11. mai.
Juryens begrunnelse:
Årets magasin leverer innhold som støtter, inspirerer, utfordrer og løfter sine lesere. Med et sofistikert visuelt uttrykk inviterer de til dialog med leserne på en utmerket måte og evner å løfte saker til å bli større og viktigere enn bare en artikkel i bladet. De har full kontroll på egne lesere, og når en målgruppe få andre norske medier treffer. De tar sosialt ansvar og har mobilisert over 6500 jenter til å sjekke seg for livmorhalskreft. I snart 60 år har de levert betydningsfull journalistikk til unge jenter som befinner seg i en identitetssøkende fase av livet – dette er imponerende.
-Vi har blitt et bedre magasin av å ha så aktive, engasjerte lesere, som hele tiden gir oss tilbakemeldinger på hva som funker og hva som kan bli bedre. Vi elsker å lage innhold for og med våre lesere, sier redaktør Karine Thyness.
Foto: Paul S. Amundsen